Övrig info & villkor

Hur lång tid det tar?

Här kan du se hur lång tid det tar att städa din bostad. Bostäder över 80 m2 städas av flera lokalvårdare och därför allt utförs på en dag.

0 – 49 kvm 3 upp till 5 timmar
50 – 59 kvm 4 upp till 6 timmar
60 – 69 kvm 5 upp till 7 timmar
70 – 79 kvm 6 upp till 8 timmar
80 – 89 kvm 7 upp till 9 timmar
90 – 99 kvm 8 upp till 10 timmar
100 – 114 kvm 9 upp till 10 timmar
115 – 124 kvm 10 upp till 11 timmar
125 – 136 kvm 11 upp till 12 timmar
137 – 148 kvm 11 upp till 13 timmar
149 – 159 kvm 12 upp till 14 timmar
160 – 169 kvm 13 upp till 15 timmar

Vår personal

Vår Personal

Det är en av våra första prioriteter, att ni som kunder känner er trygga med att anlita oss. Därför väljer vi vår personal med stor omsorg och anställer enbart personer som vi har fullt förtroende för. Vår städpersonal får en intern utbildning i teori och praktik, oavsett deras tidigare erfarenhet. Vi vänder oss aldrig till bemanningsföretag för vår rekrytering.

Vi har som grundläggande krav på våra anställda, att man studerar på t.ex. SFI för att förbättra sina språkkunskaper. Förutom att detta förenklar kommunikation med möten under flyttstädningen, vill vi stötta våra anställda att integreras i samhället. Möjligheten att kombinera svenskstudier med arbete är en förutsättning för att kunna integreras snabbare i Sverige. Färdigheterna i svenska kan variera från person till person.

Städmaterial & Utrustning

I RUT-avdraget inkluderas kostnaden för vårt arbete, inte materialet. Därför tillkommer en kostnad för material på 100:- inkl. moms.

Utrustning och städmedel tar vi med oss. Var därför vänlig och lämna inga städmaterial på plats innan flyttstädningen.

Nyckelrutiner

Vi kan hantera nycklarna på det sätt som passar er bäst.

Det vanliga tillvägagångssättet är att vi släpps in på morgonen. När flyttstädningen är avslutad så ringer vi upp och ber dig komma för att låsa.

Har du inte möjlighet att komma?

Det löser vi genom att exempelvis lägga nyckeln i brevlådan eller i brevinkastet efter att arbetet är slutfört.

Observera! Vi tar ej ansvar för nyckel som vi lämnar i en brevlåda som flera personer har tillgång till. Lämnar vi nyckeln i ett brevinkast, bär vi dock ansvar att ni får nyckeln.

Betalning & Garanti

Vi tar betalt mot faktura eller  Swish. (Swish används endast om kunden har betalnings anmärkningar).

En faktureringsavgift på 50:- tillkommer.

För skattereduktion direkt på fakturan behöver vi ditt personnummer.

Vi har valt att använda Nox finans för att effektivisera fakturahantering.

www.noxfaktura.se kan du enkelt se status på din faktura och aktuell saldo.

Skattereduktion

 

Köpare av hushållsnära tjänster (RUT-avdrag) har möjlighet till skattereduktion på 50% av arbetskostnaderna.

Den 1 juli 2009 kom Skatteverket med nya regler, nämligen ”fakturamodellen”.  Detta innebär att skattereduktionen tillämpas redan vid betalningen av fakturan.

Vi tar hand om ansökan till Skatteverket och behöver därför ert personnummer. Alla personuppgifter behandlas enligt PUL.

Har ni inte täckning för skattereduktion blir ni betalningsskyldiga för hela arbetskostnaden. Ni som köpare ska få löpande information från SKV om den preliminära skattereduktionen som ni tillgodoräknats, vilket även redovisas på er inkomstdeklaration året därpå.

Krav för att få skattereduktion

  • Endast privatpersoner får RUT- och ROT-avdrag.
  • Arbetet ska vara utfört i eller nära anslutning till din eller dina föräldrars bostad.
  • Du måste ha fyllt 18 år vid årets slut.
  • Du måste ha en tillräckligt hög inkomst, så att skatten blir minst lika hög som skattereduktionen.

Läs mer på www.skatteverket.se

Avbokning

Avbokning ska göras till vår kundtjänst senast 24 timmar innan städtillfället.

Denna kan ske via:

e-post: [email protected] vi ändrar ej informationen via telefon.

Om avbokning ej skett inom 24 timmar innan, debiterar vi fullt pris för städningen.

Försäkring & Reklamation

Vi har en fullständig ansvarsförsäkring via Trygg-Hansa. Skulle en olycka inträffa, som vi är ansvariga för, så ersätter vi er.

Vår policy är att personalen måste kontakta kontoret direkt vid skadetillfälle – därefter kontaktas ni av kundtjänst.

Om ni upptäcker en skada som vi inte har uppmärksammat, så måste denna anmälas till oss inom 2 dagar efter städtillfället.

Är du inte nöjd med resultatet eller har synpunkter? Gör så här: Ta bilder och skriv en lista med dina synpunkter. Skicka dessa till e-post: [email protected] (Samma e- post som du fick bekräftelse ifrån). Vi skickar över information till ansvarig arbetsledare och de kontaktar dig oftast inom 30 minuter och bestämmer en ny tid.

Om de nya hyresgästerna/ägarna inte är nöjda med resultatet trots ditt godkännande, gör så här: lägg deras e-post som kopia och svara på bekräftelsen som du fick från oss.

Om vi ska komplettera städningen vill vi gärna att du kommer och gör besiktningen direkt med vår personal, när de är på plats.

Hur fungerar det?

1
Fyll i formuläret
2
Få bekräftelse via e-post
3
Godkänn städningen

Bokning

Frysavfrostning
Inglasad balkong